Blogg

Senaste nytt om oss på Clicksys och nyheter om vår expresskassa och andra produkter

Restaurangerna går på knä –
nu ska ClickSys hjälpa krögare i kris med expresskassor och mobila beställningar.

Med digitala expresskassor möjliggör ClickSys för restaurangerna att hålla öppet med mindre personal. Beställningarna kan skötas digitalt och maten lagas som vanligt.

Zocalo

Det råder inga tvivel om att restaurangbranschen är en extra utsatt bransch till följd av utvecklingen av Corona-viruset. Uteblivna gäster får en direkt inverkan för krögarnas ekonomi som nu tvingas ta till extrema åtgärder för att överleva krisen.

“Vi gör det här för personalens skull, vi vill inte utsätta dem för risken att bli sjuka för att vi måste ha öppet.”

Restaurang Zócalo i Mall of Scandinavia har trots rådande omständigheter lyckats hantera situationen på ett smidigt sätt och kunnat dra ner på personalen rejält med hjälp av att deras gäster kan sköta beställningarna själva direkt via expresskassorna.

Tack vare snabb implementation och samarbete med restaurangerna kan vi vara ute på några dagar med lösningen. Nu gäller det att agera fort och inte tänka på att tjäna pengar, nu behöver vi hjälpas åt för att kunna överleva”, säger Aleksandar Goga, VD/ägare ClickSys.

Trots krisen så har vi i lugn och ro kunnat trappa ned på personalen utan att det har påverkat gästerna, detta tack vare expresskassorna. Nu hanterar kökspersonalen hela restaurangen och det fungerar bra”, säger Raul Coello, franchisetagare Zócalo.

Vi har vidtagit åtgärder som nedskärningar, ändrade öppettider och skickar hem folk för att reducera kundkontakten, inte bara för att spara pengar.” säger Raul.

Restaurang Zócalo i Mall of Scandinavia har trots rådande omständigheter lyckats hantera situationen på ett smidigt sätt och kunnat dra ner på personalen rejält med hjälp av att deras gäster kan sköta beställningarna själva direkt via expresskassorna.

Tack vare snabb implementation och samarbete med restaurangerna kan vi vara ute på några dagar med lösningen. Nu gäller det att agera fort och inte tänka på att tjäna pengar, nu behöver vi hjälpas åt för att kunna överleva”, säger Aleksandar Goga, VD/ägare ClickSys.

Trots krisen så har vi i lugn och ro kunnat trappa ned på personalen utan att det har påverkat gästerna, detta tack vare expresskassorna. Nu hanterar kökspersonalen hela restaurangen och det fungerar bra”, säger Raul Coello, franchisetagare Zócalo.

Vi har vidtagit åtgärder som nedskärningar, ändrade öppettider och skickar hem folk för att reducera kundkontakten, inte bara för att spara pengar.” säger Raul.

Rauls bästa tips för andra restauranger i samma situation är att:

  • Agera fort, det hjälper inte att vänta.
  • Prata med personalen, be dem ta ut sin semester tidigare.
  • Dra ned på kassapersonal, kökspersonalen och ägarna kan ta hand om hela restaurangen.

Produkter för restaurang

restaurang2

Expresskassa

Med expresskassan effektiviserar vi köerna, ökar snittnotan och reducerar personalkostnaden.

digitala-menyer

Digitala menyer

Hjälp gästen att ta ett beslut snabbare och öka er försäljning i restaurangen.

Utvalda kundcase från restauranger

Kunder och partners